Recensie: De kleine overstappen naar Windows 8 voor Dummies

De kleine overstappen naar Windows 8 voor Dummies is zoals de titel al zegt een boek uit de voor Dummies serie. Het boek is geschreven door Andy Rathbone die eerdere Windows versies ook heeft behandeld. In een kleine 120 pagina’s en 10 hoofdstukken geeft dit boek inzicht op de meeste belangrijke punten voor Windows 8 gebruikers. Vaak zijn dit soort boeken erg saai om te lezen maar dit boek komt met de nodige humor waardoor het lekker leest.

De kleine overstappen naar Windows 8 voor Dummies

Het boek begint met een hoofdstuk dat uitleg geeft over de verschillende versies van Windows 8 en wat je ermee kan. Hierna volgen 8 andere hoofdstukken die een duidelijke lijn volgen en uitleg geven over het bureaublad, het gebruiken van programma’s apps en je eigen documenten, muziek, foto’s en filmpjes.

Behalve de bovenstaande dingen die handig zijn voor dagelijks gebruik word er ook gekeken naar het configuratie scherm. Maar ook hoe je je computer kan delen via het netwerk en in een thuisnetwerk of thuisgroep kan opnemen. Ook worden er tips gegeven voor de migratie van Windows 7 naar Windows 8. En als laatste worden de meest voorkomende problemen behandeld en hun oplossingen.

Het boek is zeer geschikt voor bestaande computergebruikers die overstappen naar Windows 8 of die willen gaan overstappen. De teksten zijn zeer duidelijk en goed leesbaar. Waar het ingewikkeld kan worden worden er duidelijke stap voor stap instructies gebruikt en zwart wit afbeeldingen ter illustratie. Met dit boek word het overstappen naar Windows 8 voor iedereen een stuk makkelijker.

Ben je nieuwschierig geworden naar dit boek? Het boek is te verkrijgen bij uw favoriete boekhandel voor rond de 6 euro. Het boek is uitgegeven door Pearson Benelux B.V onder ISBN nummer: 9789043029391. Voor meer boeken in de serie “voor dummies” kunt u ze ook via facebook volgen: http://www.facebook.com/VoorDummies